lørdag 9. februar 2013

DECLUTTER DECLUTTER

Da jeg leste dette innlegget, følte jeg meg ganske truffet... Mange ganger har jeg tenkt at hvis det en gang, til skrekk og gru, skulle brenne her, hva vil jeg egentlig savne av de materielle tingene? Eller, den litt snillere tanken, hvis vi skulle flytte inn i et nytt hus, hva ville jeg tatt med? Og jeg har også lagt merke til hvor godt det er å være på ferie i en så og si tom leilighet, det er så avslappende...befriende å vite at det ikke er noe som skulle vært sortert og ryddet, eller vasket. Skulle så ønske at jeg var et skikkelig ordensmenneske som hadde alt på stell, men det er jeg altså ikke. Her er det overfylt i nesten alle skuffer og skap, og jeg vet det er masse som kan kastes/gies bort. Jeg har mange ganger sendt avgårde en eske eller to til loppis, men jeg er ikke streng nok. I stuen har vi to rader med til sammen syv skuffekommoder, og det er vel kun 3-4 skuffer som er i daglig bruk, resten er fylt med gamle cd'er (kommer vi noen gang til å høre på cd'er igjen?), fotorammer, gamle pynteting, diverse uviktige papirer, gamle pc-spill, og ikke minst hobbyting, alt for mye hobbyting. Jeg har en fæl tendens til å ta vare på feks brukt innpakningspapir, det er jo en fin tanke at det en gang kan brukes igjen til noe kreativt, men som regel blir det bare liggende dessverre. Og i kjelleren har vi en stor bombadert kjellerbod... Nei, nå føler jeg virkelig for å bruke denne dagen på å renske opp i noe av rotet, starter med godt mot.

Ha en finfin lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar